Historikk 1989

I 1989 er finanskrisen et faktum og tiden for de store glamorøse 80-arrangementene går mot slutten – her gjelder det å tenke nytt – og raskt. Grunnet sitt store kontakt-nett blir Jan spurt om å være hovedleverandør av underholdning og show på Aker Brygge, en avtale som skulle vare i 10 år.

Jan rendyrker dette som forretningside og snart er Showconsept total-leverandør til hele 60 kjøpesentre over hele Norge. Dette ble en økonomis sukess, men en karriere-messig belastning som Jan avsluttet i 1999. Jan tar i 1988 initiativet til Bilfri markedsdag i Bogstadveien i Oslo etter modell fra suksessen med bilfri dag i Tordenskjoldsgate og Vika Terrassen. I samarbeid med aksjon nærmiljø og trafikk- og handelsstands-foreningen lyktes man – mot alle odds å samle alle interessene rundt den årlige suksess som fremdeles arrangeres.

Dette dannet grunnlaget for Jans mange utendørs show og arrangementer utover 1990-tallet både i Oslo og byer som Drammen, Fredrikstad, Tønsberg, Kristiansand, Trondheim, Hønefoss, Eidsvoll, Lillehammer, Bergen, Haugesund, Stavanger etc. Som programleder for Moteekstra på TV Norge økte Jans media-oppmerksomhet igjen, og Jan skrev i 1989 også manuset til Trendmagasinet som han kontraktfestet med TV4 i Stockholm som første norske produksjonsselskap. Jan var blitt både produsent – redaksjon og programleder.

1989 var et banebrytende år for Jan, som la grunnlaget for de mange store produskjonene i årene fremover.I desember 1989 ble Jans første sønn Christian Frederick født.

Showconcept Showreel 1989
TV Norge Moteekstra – 1989